9 sätt att minska risken för bröstcancer
av Virginia Hopkins på 09/10/09 kl 14:37
Oktober är Bröstcancermedvetenhetmånad, men medierna fokus för denna månaden tenderar att handla om härdning bröstcancer, med lite sagt om hur man kan förebygga bröstcancer. Den dåliga nyheten är att vi inte närmare ett botemedel mot bröstcancer än vi var för 50 år sedan. Vi har lite mer effektiva kemoterapier för behandling av bröstcancer, men alla kan ha fruktansvärda, även dödliga, biverkningar och knappast kvalificera sig som ett botemedel.
Den goda nyheten är att vi vet mycket mer om hur man kan förebygga bröstcancer än vi gjorde för 50 år sedan.
1 Undvik syntetiskt hormonersättningsterapi (HRT). År 2003 visade kvinnors Health Initiative Study (WHI) en 24% ökad risk för bröstcancer hos kvinnor som använder syntetiskt HRT som Provera. Denna följdes noga av den brittiska Million Women Study, som visade en 66% ökad risk för bröstcancer hos kvinnor som använder syntetiskt HRT. Sedan kom den franska E3N Study, som visade en 60% ökad risk. Som ett resultat av dessa studier, stoppas miljoner kvinnor snabbt med användning av syntetiska hormoner. I november 2006 forskning släpptes av cancer centra runt om i USA som visar att bröstcancer priser sjunkit dramatiskt (7-15%) för första gången på årtionden, och 2009 en artikel i New England Journal of Medicine slutsatsen att nedgången berodde på de miljontals kvinnor som slutat med HRT.
2 få lite motion Det finns ingen anledning att köra maraton eller klättra i berg,. Även en 20-minuters promenad tre gånger i veckan kan göra en skillnad. En 30-minuters promenad 6 gånger i veckan gör en mycket större skillnad. Enligt Nurses 'Health Study, promenader två miles om dagen minskar risken för bröstcancer hos hälften. Det finns bokstavligen dussintals studier som visar att regelbunden fysisk träning dramatiskt minskar risken för bröstcancer.
3 Minimera socker och raffinerade kolhydrater. Vita livsmedel är ute, är fullkorn, färska grönsaker och frukter, nötter, frön, ägg och fisk i. För mycket socker och enkla kolhydrater i kosten håller insulinnivåerna höga som sätter upp en kaskad av händelser i kroppen som predisponerar en kvinnas kropp till bröstcancer.
4 Använd alkohol med måtta. Måttlig användning av alkohol, såsom ett glas vin ett par gånger i veckan, minskar risken för bröstcancer. Något mer ökar risken för bröstcancer.
5 Undvik miljögifter Det är lättare sagt än gjort i dessa dagar, men listan av toxiner minimeras eller undvikas innehåller bekämpningsmedel och herbicider,. Många rengöringsmedel, nagellack och nagellack plockaren, oljebaserade färger och thinner, äta eller dricker från mjuka plastförpackningar, kosmetika som innehåller parabener, falska dofter såsom luftrenare, doftande tvålar tvätt och de flesta parfymer, och pressat trä och spånskivor möbler som off-gaser formaldehyd. Kranvatten från en kommunal vattenförsörjning eller väl vatten i ett bondesamhälle kan laddas med gifter använda ett vattenfilter om så behövs.
6 Hantera stress. Kronisk, oförtrutna stress, såsom ofta upplevs av kvinnor som jonglera rollerna som hustru, mor och anställd, tar en tung belastning på kroppen, och i synnerhet håller hormonet kortisol hög. När kortisol kroniskt höjs är risken för bröstcancer kraftigt. Hitta en aktivitet (eller inaktivitet) som är avkopplande och ta tid för det dagligen.
7 Få gott om sömn i ett mörkt rum. Detta är en av de bästa sätten att hantera stress! Sleep ger kroppen tid att vila, reparera och läka. Sova i ett mörkt rum uppmuntrar produktion av hormonet melatonin, vilket minskar risken för bröstcancer. "Gott" av sömn kan vara 7 timmar för vissa kvinnor och 9 timmar för andra.
8 Undvik kemiska preventivmedel om det alls är möjligt. P-piller och plåster, skott och implantat ger ett måttligt ökad risk för bröstcancer, vilket ökar ju längre de används. Tonåringar som använder kemiska preventivmedel har trippel livstid risken för bröstcancer. Kemiska preventivmedel innehåller samma syntetiska hormoner som syntetisk HRT (se # 1), ofta i högre doser. De barriäreffekter preventivmetoder som membranet, livmoderhalscancer cap och svamp, använder geler och krämer som inte är helt säker, men verkar vara säkrare än kemiska preventivmedel när det gäller att risken för bröstcancer.
9 Håll vitamin D tanken full. Laget forskningen är obestridligt att kvinnor med D-vitaminbrist har en betydligt högre risk för bröstcancer. Få lite sol, ta ett D-vitamintillskott, och om du är osäker, testa vitamin D nivåer. Och förresten, är vitamin D också väldigt beskyddande mot influensa!
Har Bioidentical Hormoner orsaka bröstcancer? Ta reda på i denna artikel av Virginia Hopkins.
Läs mer om vad som orsakar bröstcancer och hur det kan förebyggas i boken Vad din läkare inte kan berätta om bröstcancer av John R. Lee, MD, Dr David Zava och Virginia Hopkins.




















































Joe Keon
18 november 2009
Tyder på alkohol har någon roll i att sänka risken för bröstcancer är mycket tveksamt råd. Det inte finns någon del av kroppen som inte påverkas negativt av alkoholkonsumtion, och ingen bör främja dess användning. Alkoholskatter levern, är hårt på nervsystemet (hjärnan) och kan predisponera en till magcancer. Det är svårt på hjärtmuskeln och det kan gynna ben gallring. Slutligen är det beroendeframkallande. Alkoholkonsumtion verkar vara ett av de mest konsekventa riskfaktorer för bröstcancer. En orsak kan vara dess tendens att öka östrogennivåerna. Det andra är att det ofta är förorenat med herbicid, fungicid och bekämpningsmedelsrester används på vindruvor grödor.
När det gäller mejeriprodukter frågan går, man behöver inte dra på stora medicinska litteraturen i detta avseende, behöver de bara sunt förnuft. Komjölk var aldrig avsett för människor och vi har inget näringsvärde krav på det. Varje glas mjölk, oavsett hur medvetet det tillverkats, organisk eller inte, innehåller nästan 60 olika hormoner och tillväxtfaktorer. Det är ett vetenskapligt faktum. Varför skulle någon intresserade av hälsa vill inta en sådan nyttolast? Om det är kalcium du är ute efter, det finns 70 bra mat källor som erbjuder det. Överraskande, kommer en absorbera mer kalcium från ett glas apelsinjuice eller en kopp broccoli, än från ett glas komjölk.
Kathleen
12 okt 2009
Efter år av klumpar bröst och några samtal mammografi tillbaka, började min läkare mig Jod tillskott. Fantastisk förändring.
Kolla in nedanstående webbsida länk. Sök studierna dokumenterade på nätet som har utförts under åren med jod, tala med din läkare och sedan försöka jod. Från allt som jag har läst jod verkar ha en förebyggande effekt på cancer i bröstet.
http://blog.annlouise.com/2009/10/02/iodine-deficiency-hidden-link-to-breast-cancer-risk/~~V
KD
12 okt 2009
Jag svarar på mejeriet kommentar ... mejeriprodukter ska vara bra med måtta .. Men vad gör mejeriprodukter fel är de hormoner som används för att producera mejeriprodukter, de antibiotika och bekämpningsmedel som används på djur för produktion och vilka djur som faktiskt äta?? och har någon tittade på mängder socker i märkningen av livsmedel för mjölk och yoghurt? aritificial sötningsmedel osv ... mejeriprodukter ska vara bra för vissa människor när det är i sin mest naturliga form som skulle vara rå. Den pastörisering och homogenisering kan faktiskt bryta ner "bra grejer" i mjölk såsom goda bakterier och enzymer därmed skapa en felaktig mejeriprodukt. Om man jämför studierna av mejeriprodukter vs mjölkråvaror det finns fler skadliga effekter från den bearbetade mejeriet. Men genom att äta råa former av mejeriprodukter försiktighet måste tas i färskhet och sanering av maten. Jag tror att mejeriet har fått en dålig rap och har precis behandlats och overprocessed att förstöra själva goda som kan komma från det.
Magda
11 oktober 2009
Varför du inte säga något om mejeriprodukter? Det är ganska väl känt att mejeriprodukter ökar risken för bröstcancer hos kvinnor och prostatacancer hos män. Människan är den enda arten av däggdjur som inte avvänja sig. Vi behöver inte mjölk eller mjölkprodukter och jag är avsky när jag ser rosa band visas på yoghurt, glass, ost eller kartonger mjölk. Hur sorgligt.
carol dinius
11 oktober 2009
Jag är 57 år gammal. I omkring 2003 jag började använda progesteron grädde. Tills dess har jag aldrig haft en vanlig (i tid) period. Nu har jag (fortfarande) gör i denna ålder. Är det för att jag använder krämen, eller är det så att Gud inte har beslutat att avsluta min ännu. Min gyno säger att dess orsak jag gör Estrogren (sp?). Låt mig veta. Dessutom kan det vara för att jag använder soja, det är en annan teori. Tack så mycket. Jag är en troende och älskad! Dr Lee . Jag använde aldrig en HRT, alltid bara progesteron grädde. Carol