Abonner på artiklene på dette nettstedet »

9 måter å redusere risikoen for brystkreft

av Virginia Hopkins on 09/10/09 kl 14:37

9 måter å redusere risikoen for brystkreft

Oktober er Breast Cancer Awareness Month, men mediefokus av denne måneden har en tendens til å være om herding brystkreft, med lite sagt om hvordan å forebygge brystkreft. Den dårlige nyheten er at vi er ikke nærmere en kur for brystkreft enn vi var for 50 år siden. Vi har noe mer effektive chemotherapies for behandling av brystkreft, men alle kan ha fryktelige, selv dødelige, bivirkninger og neppe kvalifisere som en kur.

Den gode nyheten er at vi vet mye mer om hvordan du forhindrer brystkreft enn vi gjorde for 50 år siden.

1. Unngå syntetisk hormon replacement therapy (HRT). I 2003, Kvinneklinikken Health Initiative Study (WHI) viste en 24% økt risiko for brystkreft for kvinner som bruker syntetisk HRT eksempel Provera. Dette ble fulgt nøye av britiske Million Women Study, som viste en 66% økt risiko for brystkreft blant kvinner som bruker syntetisk HRT. Deretter kom den franske E3N Study, som viste en 60% økt risiko. Som et resultat av disse studiene, millioner av kvinner raskt sluttet å bruke syntetiske hormoner. I november 2006 ble forskning utgitt av kreft sentre rundt om i USA som viser at brystkreft hadde falt dramatisk (7 til 15%) for første gang på flere tiår, og i 2009 en artikkel i New England Journal of Medicine konkluderer med at nedgangen skyldtes de millioner av kvinner som sluttet å bruke HRT.

2. Få litt mosjon Det er ikke nødvendig å løpe maraton eller klatre fjell;. Selv en 20-minutters spasertur tre ganger i uken kan gjøre en forskjell. En 30-minutters spasertur 6 ganger i uken gjør en mye større forskjell. Ifølge Nurses 'Health Study, går to miles per dag reduserer risikoen for brystkreft i halvparten. Det er bokstavelig talt dusinvis av studier som viser at regelmessig fysisk trening dramatisk reduserer risikoen for brystkreft.

3 Minimer sukker og raffinerte karbohydrater. Hvite matvarer er ute, er hele korn, friske grønnsaker og frukt, nøtter, frø, egg og fisk i. For mye sukker og enkle karbohydrater i kostholdet holder insulinnivået høyt, som setter opp en kaskade av hendelser i kroppen som predisponerer en kvinnes kropp til brystkreft.

4 Bruk alkohol i moderate mengder. Moderat bruk av alkohol, for eksempel et glass vin et par ganger i uken, reduserer risikoen for brystkreft. Noe mer øker risikoen for brystkreft.

5 Unngå miljøgifter Dette er lettere sagt enn gjort i disse dager, men listen over giftstoffer som skal minimeres eller unngås inkluderer plantevernmidler og sprøytemidler;. Mange renseprodukter, neglelakk og neglelakkfjerner; oljebaserte maling og maling tynnere, spise eller drikker fra myk plast beholdere; kosmetikk som inneholder parabener, falske parfymer som luftrensere, duftende vaskerom såper og de fleste parfymer, og presset tre og sponplater møbler som off-gasser formaldehyd. Trykk vann fra en kommunal vannforsyning eller godt vann i en bondesamfunn kan lastes med giftstoffer bruke et vannfilter om nødvendig.

6 håndtere stress. Kronisk, unremitting stress, slik som ofte oppleves av kvinner som sjonglere rollene som hustru, mor og arbeidstaker, tar en tung toll på kroppen, og spesielt holder hormonet kortisol høy. Når kortisol er kronisk forhøyet, er risikoen for brystkreft betydelig økt. Finn en aktivitet (eller inaktivitet) som er avslappende, og ta tid til det daglige.

7 Få nok søvn i et mørkt rom. Dette er en av de beste måtene å håndtere stress! Søvn gir kroppen tid til å hvile, reparere og helbrede. Å sove i et mørkt rom oppfordrer produksjon av hormonet melatonin, som reduserer risikoen for brystkreft. "Plenty" på søvn kan være 7 timer for noen kvinner og 9 timer for andre.

8. Unngå kjemiske prevensjonsmidler hvis mulig. P-piller og patcher, skudd og implantater, formidle en noe høyere risiko for brystkreft, noe som øker jo lenger de blir brukt. Tenåringer som bruker kjemiske prevensjonsmidler har trippel levetid risikoen for brystkreft. Kjemiske prevensjonsmidler inneholder de samme syntetiske hormoner som syntetisk HRT (se # 1), ofte i høyere doser. Barriere prevensjonsmetoder som mellomgulvet, cervical cap og svamp, bruk gel og kremer som ikke er helt trygt, men ser ut til å være tryggere enn kjemiske prevensjonsmidler når det gjelder risikoen for brystkreft.

9 Hold vitamin D tanken full. Nå forskningen er udiskutabelt at kvinner med vitamin D-mangel har en betydelig høyere risiko for brystkreft. Få litt sol, ta et vitamin D supplement, og hvis du er i tvil, teste dine vitamin D nivåer. Og forresten, er vitamin D også veldig beskyttende mot influensa!

Må bioidentical Hormoner forårsake brystkreft? Finn ut i denne artikkelen ved Virginia Hopkins.

Les mer om hva som forårsaker brystkreft og hvordan man kan forebygge det i boken Hva legen din ikke kan fortelle deg om brystkreft ved John R. Lee, MD, Dr. David Zava og Virginia Hopkins.

Post til Twitter

5 Responses to "9 måter å redusere risikoen for brystkreft"

  1. avatar

    Joe Keon

    18 november 2009

    Tyder alkohol har noen rolle i å redusere risikoen for brystkreft er svært tvilsom råd. Det finnes ikke en del av kroppen som ikke er negativt påvirket av alkohol forbruk, og ingen bør fremme bruken. Alkoholavgifter lever, er vanskelig på nervesystemet (hjerne) og kan disponere en til magekreft. Det er vanskelig på hjertemuskelen og det kan fremme bein tynning. Til slutt er det vanedannende. Alkoholforbruket synes å være en av de mest konsistente risikofaktorer for brystkreft. En årsak kan være dens tendens til å øke østrogennivå. Den andre er at det er ofte forurenset med ugressmiddel, soppdreper og sprøytemiddelrester brukes på drue avlinger.

    Såvidt meieriet spørsmålet går, en trenger ikke trekke på betydelig medisinsk litteratur i denne forbindelse, de bare trenger sunn fornuft. Kumelk var aldri ment for mennesker og vi har ingen ernæringsmessig behov for det. Hvert glass melk, uansett hvor bevisst den ble produsert, økologisk eller ikke, inneholder nesten seksti forskjellige hormoner og vekstfaktorer. Det er et vitenskapelig faktum. Hvorfor skulle noen er interessert i helse ønsker å innta en slik nyttelast? Dersom det er kalsium du er ute etter, er det 70 gode mat kilder som tilbyr det. Overraskende, vil man absorbere mer kalsium fra et glass befestet appelsinjuice, eller en kopp brokkoli, enn fra et glass kumelk.

  2. avatar

    Kathleen

    12 oktober 2009

    Etter år med klumpete bryster og noen ringe tilbake mammografi, begynte legen min meg på Jod kosttilskudd. Amazing endring.

    Sjekk ut nedenfor websiden linken. Søk studier dokumentert på nettet som har blitt gjort i alle år med jod, snakk med legen din og prøv jod. Fra alt som jeg har lest jod synes å ha en forebyggende effekt på kreft i bryst.

    http://blog.annlouise.com/2009/10/02/iodine-deficiency-hidden-link-to-breast-cancer-risk/~~V

  3. avatar

    KD

    12 oktober 2009

    Jeg reagerer på meieriet kommentar ... meieri skal være bra i moderate mengder .. men hva gjør meieri feil er hormonene som brukes til å produsere meieriprodukter, de antibiotika og plantevernmidler som brukes på dyr for produksjon og hva er de dyrene faktisk spiser?? og har noen sett på mengder sukker på maten etiketten for melk og yoghurt? aritificial søtstoff osv. ... meieri bør være greit for noen mennesker når det er på det mest naturlige form som ville være rå. Pasteurisering og homogenisering kan faktisk bryte ned "godsakene" i melk som gode bakterier og enzymer og dermed skape et feilaktig meieri produkt. Hvis sammenligne studier av behandlet meieri vs raw meieri det er mer syke effekter fra det bearbeidede meieriprodukter. Men ved å spise rå former for meieri forsiktighet må tas i friskhet og sanitær av maten. Jeg tror meieri har fått en dårlig rap, og har nettopp blitt behandlet og overprocessed å ødelegge selve gode som kan komme fra det.

  4. avatar

    Magda

    11 oktober 2009

    Hvorfor ikke si noe om meieriprodukter? Det er ganske velkjent at meieriprodukter øker risikoen for brystkreft hos kvinner og prostatakreft hos menn. Mennesker er de eneste arter av pattedyr som ikke avvenne seg ikke. Vi trenger ikke melk eller melkeprodukter og jeg er syk når jeg ser rosa bånd vises på yoghurt, iskrem, ost eller melkekartonger. Hvor trist.

  5. avatar

    carol dinius

    11 oktober 2009

    Jeg er 57 år gammel. I ca 2003 begynte jeg å bruke progesteron krem. Inntil da, har jeg aldri hatt en vanlig (på tid) periode. Nå har jeg (fortsatt) gjør i denne alderen. Er det fordi jeg bruker krem, eller er det at Gud ikke har bestemt seg for å avslutte min ennå. Min gyno sier årsaken Jeg gjør Estrogren (sp?). Vennligst gi meg beskjed. I tillegg kan det være fordi jeg bruker soya, det er en annen teori. Tusen takk. Jeg er en troende og elsket! Dr. Lee . Jeg har aldri brukt en HRT, alltid bare progesteron krem. Carol

Legg igjen en kommentar


Spam Beskyttelse av WP-SpamFree